4,9/5 baseret på 239 anmeldelser (Anmeldelser)
  • Spilletid: 1hr 20min.
Familier (81%) Par (90%) Teatergængere (94%) i
Fotos
SIX SIX SIX SIX SIX
Beskrivelse af SIX

Seks – Opløftende, et brag, et kæmpe hit

Tag til Arts-teatret i West End for en musical som ingen anden. Den har seks kvinder, seks helt specielle kvinder fra en fjern, voldelig fortid. Men de historier om undertrykkelse, mobning og mord, de fortæller, har en moderne smag – det ser ud til, at nogle ting virkelig ikke har ændret sig så meget siden Tudor-tiden. Velkommen til Six , den næsten tilfældige musical, der startede med kimen til en usandsynlig idé og endte i Teaterland, hvilket beviser, at drømme virkelig går i opfyldelse.

Hvad siger kritikerne? The Times' Ann Treneman siger: "Jeg forudser et hit". Ifølge Critics Choice er det "en blast" . The Telegraphs Dominic Cavendish siger, at dette "pulserende musikalske spektakulære uden tvivl var dette års Hit of the Fringe" . Showet solgte imponerende 10.000 billetter til Edinburgh Fringe Festival 2018 og samlede en masse femstjernede anmeldelser, nu vender det tilbage til West End's Arts Theatre fra januar 2019.

Hvorfor afkastet? Det er ned til 'overvældende efterspørgsel' ifølge producenterne. Hvorfor er det så populært? Måske fordi det er så usædvanligt, så oprørsk. Plottet går sådan her. Tudor-kongen Henrik 8. havde seks koner. Den første blev skilt, den anden halshugget, den tredje døde, han blev skilt fra den fjerde, halshuggede den femte og den sjette overlevede ham. Velkommen til Six, som spiller seks kvinder som Henry VIIIs seks koner. De er på scenen for endelig at fortælle deres historie og remixer 500 års historie for at afsløre en selvsikker, stærk fejring af søsterligt sammenhold.

Der er et væld af blændende showmelodier at se frem til, herunder Ex-Wives, Haus of Holbein og Don't Lose Ur Head, og de fremføres af et helt kvindeligt band. Resultatet er en meget usædvanlig, højoktan gig-stil musical, der væver en virkelig overbevisende sand fortælling.

Hvad er musicalens oprindelse? Da Toby Marlow og Lucy Moss var i deres sidste år på Cambridge University, havde Marlow en idé om et musikteatershow. Hans ven Moss var ikke overbevist i starten, men hun gik med på det. Now Six er et kæmpehit og tippes til at blive et af de mest spændende nye West End-shows i tidevis. Evening Standard-kritikeren kalder det " Det mest opløftende stykke nyt britisk musikteater, jeg nogensinde har haft det privilegium at se" . Dette er en fandens Tudor-start, og folk i alle aldre og smag er helt vilde med det.

The Telegraph går så langt som at sige, at dette show er "Det bedste, West End har at tilbyde" . Og ifølge Daily Mail er det "sprængt i korsettet med 21. århundredes røv og attitude" . Hver af de seks hustruer er beskrevet i henhold til barndomsordsproget, skilt, halshugget, døde, skilt, halshugget, overlevede . Og alle seks konkurrerer med hinanden om at levere den mest hjerteskærende historie. De har alle deres egen fortælling om elendighed, og hver af dem har en for længst mistet følelse af bemyndigelse, som de ønsker at kræve tilbage. Der er ikke et plot som sådan. Historien udfoldes gennem sang, på en tom scene, og dreng, disse er absolutte kraftcentre af popsange, nogle inderlige, nogle smittende, andre sejrrige.

Læren er klar. De seks er trætte af at komme næst efter Henry, set som blot tilbehør til kongen. Dette er deres tid, og det er deres tur til at skinne. Strålende kostumer, inklusive Tudor-ruffer, er navnet på spillet, og de er ruffler med et hemmeligt liv – vi kommer ikke til at ødelægge tingene for dig, så du bliver nødt til at komme og se selv. Bandet er fremragende, og sangene dækker hele spektret af moderne hitlistemusik. På scenen er entusiasmen smittende, atmosfærisk, kraftfuld. Den rene glans af alle medvirkende, kreative og musikere skal ses for at blive troet. Du kommer til at elske denne!

Adresse til Vaudeville Theatre

404 Strand, London, WC2R 0NH GB (Mere info)

Vaudeville Theatre Ruteanvisning