4,8/5 baseret på 2271 anmeldelser (Anmeldelser)
  • Bestilling til: lørdag 31 maj 2025
  • Spilletid: 2 hours 45 minutes
Par (95%) Teatergængere (95%) i
Fotos
Tina The Musical Tina The Musical Tina The Musical Tina The Musical Tina The Musical Tina The Musical
Beskrivelse af Tina The Musical

Hun var dronningen af Rock 'n' Roll og pralede med elleve Grammy Awards og 180 millioner pladesalg rundt om i verden. Nu bringer Tina Turner langt om længe en musical om sit liv til West End. Hun er simpelthen den bedste !

TINA er en musical om livet og succeserne for den navngivne pladekunstner. Født i Nutbush, Tennessee, blev Tina Turner berømt i slutningen af 1950'erne, da hun gik sammen med Ike Turner, et partnerskab, der varede i midten af 1970'erne og producerede hits som River Deep, Mountain High og Nutbush City Limits . Alle disse sange og flere lover at blive indslag i denne musical, der garanterer at få dig ud af stolen og danse!

Turner er gået sammen med den Olivier Award-vindende dramatiker Katori Hall , hvis show The Mountaintop vandt hendes bedste nye skuespil i 2010, og instruktøren Phyllida Lloyd , som instruerede både den originale West End og den efterfølgende filmversion af Mamma Mia! . Lloyd samarbejder igen med koreografen Anthony van Laast , den musikalske supervisor Nicholas Skilbeck og scenografen og kostumedesigneren Mark Thompson , som alle var med til at forme ABBA-produktionen til den verdensomspændende smash, der har spillet globalt i de sidste 18 år.

Tina Turner's Musical får sin verdenspremiere i Londons Aldwych Theatre, som indtil for nylig var vært for en anden legendarisk kvindelig musiker. Carole King's Beautiful spillede i teatret i knap tre år, hvor hun opnåede to Olivier Award-nomineringer og en nyligt åbnet turné i Storbritannien og Irland. Lad os håbe, at noget af heldet smitter af på dette seneste show – hvis sangene er noget at gå efter, vil folk som What's Love Got To Do With It og Proud Mary helt sikkert imponere både kritikerne og offentligheden.

TINA er en musical, der tør trodse grænserne for alder, køn og race, med inspiration fra en kvinde, der stadig har rekorden for flest koncertbilletter, der nogensinde er solgt af nogen kunstner i historien. Turners karriere strækker sig over syv årtier og har endda anerkendelsen af at være en Bond-soundtrack-stjerne, så at tilføje musikalsk succes til hendes liste over præstationer vil være prikken over i'et. Bestil disse billetter nu!

Adresse til Aldwych Theatre

49 Aldwych, London, WC2B 4DF GB (Mere info)

Aldwych Theatre Ruteanvisning